Algemene Voorwaarden 

Artikel 1 Preambule

Deze verkoopvoorwaarden worden gesloten tussen enerzijds de vennootschap L'Envol du Colibri BVBA, met maatschappelijke zetel gevestigd te Rue Haute Marcelle 20, 5000 Namen (België), ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0660 802 404, hierna genoemd "L'Envol du Colibri", en anderzijds elke persoon die een aankoop wil doen via de website www.lenvolducolibri.be, hierna genoemd "de klant".

Artikel 2 Toepassing

De Algemene Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via onze website www.lenvolducolibri.be worden geplaatst.

Elke bestelling bij L'Envol du Colibri impliceert noodzakelijkerwijs de aanvaarding van de Algemene Verkoopvoorwaarden en houdt de aanvaarding ervan in.

L'Envol du Colibri kan deze Algemene Verkoopvoorwaarden te allen tijde wijzigen. In dat geval gelden de voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de bestelling door de klant.

Artikel 3 Producten

3.1 De producten zijn diegene die worden aangeboden in de catalogus die is gepubliceerd op de website van L'Envol du Colibri. Elk product wordt vergezeld van een beschrijving opgesteld door de leverancier.

De foto's in de catalogus zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar kunnen geen perfecte overeenkomst met het aangeboden product garanderen, met name met betrekking tot de kleuren. Deze foto's zijn in geen geval contractueel.

3.2 Deze producten worden aangeboden zolang de voorraad strekt. De informatie over de beschikbaarheid van het product wordt verstrekt op de website www.lenvolducolibri.be op het moment van de bestelling. Deze informatie is echter alleen indicatief en er kan een verschil zijn met de werkelijke waarde van onze voorraad. Als een of meer artikelen niet beschikbaar zijn, wordt de klant zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte gebracht en wordt hem voorgesteld om te kiezen tussen wachten of de bestelling van de niet-beschikbare artikelen kosteloos te annuleren. De beschikbare artikelen worden normaal geleverd.

Artikel 4 Geografisch gebied

De online verkoop van producten aangeboden op de website www.lenvolducolibri.be is voorbehouden aan klanten die in België, Nederland, Frankrijk, het Groothertogdom Luxemburg, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk of de rest van de wereld wonen en voor leveringen binnen deze geografische gebieden.

Artikel 5 Bestellingen

5.1 De website www.lenvolducolibri.be biedt u verschillende artikelen die zijn ingedeeld op productcategorie. Om een product te verwerven, hoeft u alleen maar op het productblad van uw keuze te klikken, de maat en/of kleur te selecteren en op "toevoegen aan winkelmandje" te klikken. De klant moet vervolgens zijn bestelling bevestigen en de betaling uitvoeren.

5.2 Bij een eerste bestelling is de klant verplicht een account aan te maken via het scherm "maak uw account aan". Hiervoor moet de klant zijn persoonlijke gegevens invoeren.

Artikel 6 Prijzen

6.1 De prijzen vermeld op de website www.lenvolducolibri.be zijn uitgedrukt in EURO, inclusief BTW, zonder korting en exclusief verzendkosten.

6.2 Elke verhoging van de BTW of elke nieuwe belasting die wordt opgelegd tussen het moment van de bestelling en het moment van de levering, is voor rekening van de klant.

Artikel 7 Betaling

7.1 De klant is verplicht om onmiddellijk bij de bestelling, voorafgaand aan de levering, de volledige prijs te betalen, hetzij via bankoverschrijving binnen 14 kalenderdagen, hetzij via het Mollie-betalingssysteem (een betaaloplossing voor e-commercewebsites).

Alleen de volgende betalingsmiddelen worden geaccepteerd voor online betaling:

  • Creditcards: Visa / Mastercard
  • Debetkaarten: Bancontact / Mistercash
  • Bankoverschrijving naar onze rekening BE41 7512 0821 7210

Als de klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, wordt het bestelde product voor een periode van 5 werkdagen gereserveerd. Als de betaling niet binnen 5 werkdagen na de besteldatum op de bankrekening van L'Envol du Colibri is ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.

7.2 In geval van verdenking van fraude behoudt L'Envol du Colibri zich het recht voor om aanvullende informatie van de klant te vragen en, na dit proces, de bestelling of levering te annuleren of op te schorten.

Artikel 8 Levering

8.1 Prijzen

De leveringskosten zijn voor rekening van de klant en bedragen (zie onderstaande tabel). Leveringskosten worden gratis aangeboden (zie details in onderstaande tabel):

Bpost Home DPD DHL Afhaalpunt Gratis levering vanaf :
België 6,50 EUR / / 5,50 EUR 99 EUR
Duitsland / 9 EUR / 8 EUR 99 EUR
Andorra 45 EUR / / / /
Oostenrijk / 16 EUR / 12 EUR /
Bulgarije / / 25 EUR / /
Canada 35 EUR / / / /
Cyprus 40 EUR / / / /
Kroatië / / 20 EUR / /
Denemarken / 20 EUR / 15 EUR /
Spanje / 20 EUR / / /
Estland / 20 EUR / / /
Finland 28 EUR / / / /
Frankrijk / 12 EUR / 10 EUR 99 EUR
Griekenland / / 25 EUR / /
Hongarije / / 20 EUR / /
Ierland / 20 EUR / / /
Italië / 20 EUR / / /
Japan 50 EUR / / / /
Letland / 22 EUR / / /
Litouwen / 22 EUR / / /
Luxembourg 10 EUR / / / 99 EUR
Malta 42 EUR / / / /
Noorwegen 40 EUR / / / /
Nederland / 9 EUR / 7 EUR 99 EUR
Polen / / 16 EUR / /
Portugal / 22 EUR / / /
Tsjechië
/ / 17 EUR / /
Roemenië / / 20 EUR / /
Verenigd Koninkrijk / 16 EUR / / /
Slowakije / / 20 EUR / /
Slovenië / / 20 EUR / /
Zweden / 22 EUR / / /
Zwitserland 35 EUR / / / /
Turkije 35 EUR / / / /
VS 30 EUR / / / /
Rest van de wereld 40-50 EUR / / / /

De leveringskosten zijn niet inbegrepen in de prijs vermeld in onze catalogus en worden bepaald op het moment van de bestelling door de klant.

8.2 Uitvoering

De leveringstermijnen die worden vermeld bij de bestelling zijn louter indicatief. Hun niet-naleving kan in geen geval rechtvaardigen dat de klant om schadevergoeding verzoekt, noch dat de bestelling wordt ontbonden.

OVERMACHT

Omstandigheden zoals staking, brand, machinebreuk, vertragingen bij leveranciers, epidemie, oorlogsgevaar, burgeroorlog, gebrek aan energiebronnen, faillissement van leveranciers, staking van de post, computermislukking, overstroming van de voorraad, ... worden beschouwd als gevallen van overmacht wanneer ze vertraging veroorzaken of de leveringen bemoeilijken. L'Envol du Colibri hoeft de onvoorspelbaarheid, onweerstaanbaarheid van deze omstandigheden noch de onmogelijkheid om het contract uit te voeren, aan te tonen.

L'Envol du Colibri zal de klant zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de voorkomende omstandigheden.

L'Envol du Colibri behoudt zich het recht voor om de eventueel overeengekomen leveringstermijn te verlengen met een periode gelijk aan de duur waarin de overmacht heeft voortgeduurd. Ook als deze feiten de uitvoering van de bestelling volgens de voorziene modaliteiten kunnen compromitteren, behoudt L'Envol du Colibri zich het recht voor om het contract te ontbinden zonder enige verplichting of aansprakelijkheid van haar kant.

8.3 Plaats

De levering van de bestelling wordt uitgevoerd op het afleveradres dat met de klant is overeengekomen zoals vermeld in de orderbevestiging, op risico en kosten van de klant.

Artikel 9 Garantie

9.1 Non-conformiteit - Verborgen gebreken

9.1.1 Indien de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen van toepassing is op de verkoop:

De verkochte producten zijn gegarandeerd tegen elk gebrek aan conformiteit zoals bedoeld in deze wet gedurende een periode van twee jaar vanaf de terbeschikkingstelling van het product door L'Envol du Colibri aan de klant.

De klant moet het gebrek aan conformiteit aan L'Envol du Colibri melden binnen een termijn van twee maanden vanaf de dag waarop hij dit gebrek heeft vastgesteld, door middel van een aangetekende brief.

In geval van niet-conformiteit zoals bedoeld in de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen, heeft de klant het recht, tenzij dit onmogelijk of onevenredig is, om van L'Envol du Colibri te eisen dat het product wordt gerepareerd of vervangen, dit alles binnen een redelijke termijn en zonder kosten of ernstig ongemak voor de klant.

Indien de klant geen recht heeft op reparatie of vervanging van het product, of indien L'Envol du Colibri de reparatie of vervanging niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstig ongemak voor de klant heeft uitgevoerd, heeft deze laatste het recht om van L'Envol du Colibri een passende prijsvermindering te eisen of, in geval van ernstige gebreken, ontbinding van de overeenkomst, met uitsluiting van enige vordering tot extra schadevergoeding.

Deze clausule doet geen afbreuk aan de garantie voor verborgen gebreken van het verkochte object, zoals voorzien in de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek en artikel 9.1.2 van deze algemene voorwaarden.

9.1.2 Indien de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen niet van toepassing is:

Verborge gebreken worden gedekt door de contractuele garantie gedurende een periode van één jaar, vanaf het moment van terbeschikkingstelling van het product door L'Envol du Colibri aan de klant.

De klant moet het verborgen gebrek aan L'Envol du Colibri melden, per aangetekende brief, zo snel mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen vanaf de dag waarop hij dit gebrek heeft vastgesteld of redelijkerwijs had moeten vaststellen.

Indien reparatie technisch onmogelijk blijkt, zullen de partijen de meest geschikte manier overeenkomen om de gebreken of de niet-conformiteit te verhelpen, hetzij door terugbetaling van een deel van de aankoopprijs, hetzij door vervanging van het product, hetzij door ontbinding van de verkoop, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige andere vergoeding.

Na één jaar is de wettelijke garantie van toepassing indien het verborgen gebrek aanwezig was op het moment van de levering en voor zover het product ongeschikt is voor het gebruik waartoe het bestemd is of dat het gebruik ervan aanzienlijk vermindert.

9.2 Zichtbare gebreken

Producten zijn alleen gegarandeerd tegen zichtbare gebreken mits naleving van artikel 10 van deze algemene voorwaarden en onverminderd artikel 9.1 van dezelfde algemene voorwaarden.

9.3 Beperkingen

L'Envol du Colibri aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door het gebruik van de verkochte producten, of de schade nu aan de klant, zijn producten of derden is, zelfs niet tijdens de garantieperiode.

Dientengevolge zal L'Envol du Colibri niet aansprakelijk zijn voor enige schade als gevolg van persoonlijk letsel, schade aan goederen die afwijken van de verkochte goederen, gederfde inkomsten of enige andere schade die direct of indirect voortvloeit uit enig gebrek aan deze leveringen.

In het geval dat L'Envol du Colibri toch aansprakelijk zou worden gesteld, zal zij slechts aansprakelijk zijn voor een vergoeding die niet hoger of gelijk kan zijn aan de verkoopprijs van het product.

De garantie dekt geen normale slijtage van het product, noch het defect als gevolg van abnormaal, onjuist of nalatig gebruik van het product.

Geen enkele toepassing van de garantie kan tot gevolg hebben dat de duur ervan wordt verlengd.

Artikel 10 Klacht

Onverminderd artikel 9 moet elke klacht met betrekking tot de levering of de conformiteit van het product wat betreft zichtbare gebreken worden gemeld aan L'Envol du Colibri via e-mail op het e-mailadres info@lenvolducolibri.be binnen 8 dagen na levering. Bij gebreke daarvan wordt de levering als aanvaard beschouwd en kan geen enkele klacht worden ingediend tegen L'Envol du Colibri met betrekking tot de levering of zichtbare gebreken.

Artikel 11 Afzien van de aankoop

11.1 Overeenkomstig de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming, heeft de consument een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen vanaf de dag na de levering om de producten die hij heeft gekocht en die niet aan hem voldoen, op eigen kosten, risico's en gevaren, terug te sturen naar het administratief hoofdkantoor, rue Haute Marcelle 20 te 5000 Namen (België).

11.2 Alleen producten die in perfecte staat zijn en in hun originele verpakking worden teruggenomen. Elk product dat beschadigd is of zonder originele verpakking is, wordt niet geruild of terugbetaald. Om hygiënische redenen kunnen alle schoonheids- en verzorgingsproducten zoals zeep, shampoo, deodorant, oliën, nagellak, make-up, enz. niet worden geretourneerd of terugbetaald.

11.3 In geval van goedkeuring van de retourzending door L'Envol du Colibri, kan de klant vragen om ofwel terugbetaling (met uitzondering van verzendkosten) of omruiling van het product.

Het is belangrijk op te merken dat de Belgische wetgeving het elke handelaar of e-commercebedrijf verbiedt om een terugbetaling uit te voeren voor elke betaling die is gedaan met ecocheques (ongeacht de uitgevende maatschappij van de ecocheques: Edenred, Sodexo, Up Monizze of ongeacht hun oorsprong). Dus terugbetalingen van betalingen met EcoCheques, EcoPass, EcoVoucher, TicketsCompliments, CadeauPass, zijn wettelijk niet toegestaan. In geval van retourzending zijn we echter gemachtigd om u een tegoedbon of een cadeaubon te geven.

Artikel 12 Persoonsgegevens

Deze bepalingen eerbiedigen de privacy van de klant in overeenstemming met de wet van 8 december 1992 betreffende de verwerking van persoonsgegevens en andere bindende bepalingen van het Belgisch recht ter zake.

De verantwoordelijken voor de verwerking van uw persoonsgegevens zijn de dames Esther Sougné en Sophie Depas die handelen onder de naam L'Envol du Colibri (Rue Haute Marcelle 20, 5000 Namen - België), geregistreerd bij de BCE onder het nummer 0660 802 404 en bij de btw onder het nummer 660 802 404.

L'Envol du Colibri is actief in de verkoop van kleding en modeaccessoires. L'Envol du Colibri is 24/7 bereikbaar via het e-mailadres info@lenvolducolibri.be.

De persoonlijke gegevens die aan L'Envol du Colibri worden verstrekt, worden door haar verwerkt voor het beheer van haar klantenbestand, inclusief het beheer van precontractuele en contractuele relaties en het verstrekken van informatie aan klanten, evenals voor commerciële prospectiedoeleinden (direct marketing).

De klant kan op verzoek en kosteloos bezwaar maken tegen de verwerking van zijn gegevens voor commerciële prospectiedoeleinden (direct marketing).

Bovendien heeft de klant het recht om kosteloos rectificatie te verkrijgen van alle onjuiste persoonsgegevens die hem betreffen.

Artikel 13 Intellectuele eigendom

Alle elementen van de website van L'Envol du Colibri zijn en blijven het intellectuele eigendom en exclusieve eigendom van L'Envol du Colibri.

Niemand is gemachtigd om op welke manier dan ook, zelfs gedeeltelijk, elementen van de website te reproduceren, exploiteren, heruitzenden of gebruiken, of ze nu softwarematig, visueel of auditief zijn.

Elke eenvoudige link of hyperlink is strikt verboden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van L'Envol du Colibri.

Artikel 14 Bewijs

De partijen aanvaarden, in het kader van hun relaties, elektronische bewijsmiddelen (bijvoorbeeld e-mail...).

Artikel 15 Geschillen - Bevoegde rechtbanken

Elk geschil, direct of indirect, tussen L'Envol du Colibri en de klant valt onder de bevoegdheid van de Rechtbanken van Namen (België).

De contractuele relaties van L'Envol du Colibri met de klant worden beheerst door het Belgisch recht.


Een unieke ervaring

We doen er alles aan om u een veilige en persoonlijke navigatie te bieden. Hiervoor gebruiken wij cookies om u aanbiedingen te doen die zijn afgestemd op uw interessegebieden, om anoniem statistische gegevens te verzamelen en om uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Google kan uw persoonlijke gegevens en cookies gebruiken om haar advertenties te personaliseren.

Het product is succesvol aan uw winkelwagen toegevoegd

Subtotaal van uw winkelwagen (1 item) :
Mijn winkelwagen Doorgaan met winkelen